Ο ΚΑΙΡΟΣ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Free Translation

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

Εγώ, ο Έλληνας [του Γιάννη Α. Πανούση], “Ώρες ώρες αναρωτιέμαι «ποιας χώρας πολίτης είμαι»;”
















«Το δρόμο, / πρέπει να βρούμε το δρόμο, / κάθε στιγμή, / να ξαναβρίσκουμε το δρόμο [...] /Κι εμείς, / μ’ όλες μας τις αδυναμίες: / Η μόνη ελπίδα σωτηρίας».


ΤΙΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ, Κ’εσύ…
———————————–

Ώρες ώρες αναρωτιέμαι «ποιας χώρας πολίτης είμαι»; Ποιας κοινωνίας μέλος; Ποιοι είναι οι «δικοί μου» και ποιοι οι «αλλόδημοι»; Ποιος με κυβερνάει και από ποιον να ζητήσω ευθύνες; Οι πολιτικοί, τα ΜΜΕ, τα διάφορα κέντρα εξουσίας, με έκδηλη απορία, έκπληξη, ίσως και περιφρόνηση, μου απαντούν πως ανήκω σε ένα «παγκόσμιο χωριό», σε μια παγκόσμια κοινωνία, η οποία περιέχει όλες τις κοινωνίες και κοινότητες που μέχρι σήμερα ήξερα.

Και πως σ’ αυτό το παγκόσμιο χωριό μπορεί εγώ να ‘μαι περιπλανώμενος χωρικός, αλλά ο φεουδάρχων δεν είναι ορατός, δεν έχει σάρκα και οστά, είναι virtual.

Έτσι, ανεπαισθήτως, βρέθηκα υπήκοος «δικτύων», οπτικών ινών, χειριστών mega-συστημάτων.

Κι ας μην υπέγραψα ποτέ μαζί τους «κοινωνικό συμβόλαιο», κι ας μην έχω βρει διαδικασίες ελέγχου της χρήσης και των χρηστών, κι ας μην αποδέχομαι την ιδεολογία και την ηθική τους.

Πάνε, πέρασαν οι θεσμοί, αποδιοργανώθηκαν οι παραδοσιακές δομές της κοινωνίας, διαβρώθηκαν οι αξίες, υπονομεύτηκε η συνοχή. Παγκόσμια αγορά, τεχνοπόλεμος, ανταγωνισμός, απελευθέρωση, ιδιωτικοποίηση. Κι όλα αυτά χωρίς -ή με λίγη- δημοκρατία και με έμφαση στην εμπορευματοποίηση κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας.

Πόσο ξένα αντηχούν ετούτα σ’ έναν Έλληνα, γέννημα-θρέμμα της σύγχρονης ιστορίας μας, των δραμάτων και των θαυμάτων της.....
ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ http://www.nikoslagadinos.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου