Ο ΚΑΙΡΟΣ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Free Translation

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009

Η κυβέρνηση και οι εθνικοί κατασκευαστές


Ο Μακιαβέλι, η κυβέρνηση  και οι εθνικοί κατασκευαστές

www.antinews.gr2978333
Άρχισαν τα ζόρικα για τους μεγαλοεργολάβους, οπότε εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να συνεχιστεί ο υπόγειος «πόλεμος» ενάντια εκείνων των υπουργών που πάνε κόντρα στα σχέδιά τους. Ήδη η Τίνα Μπιρμπίλη γνώρισε από την ανάποδη τη δημοσιότητα, με διαδοχικά δημοσιεύματα που ουδεμία σχέση είχαν με το έργο της ή τις προθέσεις της.
Επομένως, οι εφημερίδες των εθνικών κατασκευαστών ετοιμάζονται να στείλουν νέα μηνύματα αφού είναι πολλά τα λεφτά. Αφορμή τα μεγάλα έργα που βρίσκονται στον αέρα, όπως η Αττική οδός, το αεροδρόμιο στο Καστέλι και αίφνης και ο δρόμος Πάτρα – Τσάκωνα ο οποίος είναι τμήμα της Ολυμπίας οδού που κατασκευάζει ο όμιλος Μπόμπολα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε κόκκινο για το έργο στο σημείο που ο δρόμος πρέπει να περάσει από τη λίμνη Καϊάφα και τον περίφημο υδροβιότοπο της περιοχής. Η Τ. Μπιρμπίλη είχε πει ότι το έργο δεν μπορεί να περάσει από τη λίμνη Καϊάφα κάτι που επιβεβαίωσε και η απόφαση της Κομισιόν. Το έργο μπλόκαρε προς το παρόν αλλά αυτό μάλλον προς όφελος των εργολάβων είναι.
Διότι τώρα θα πρέπει να αναζητηθούν νέοι τρόποι ώστε να προχωρήσει ο δρόμος. Αυτό σημαίνει επαναχάραξη, ιδιαίτερα δαπανηρή για το κράτος και κερδοφόρα για τον όμιλο Μπόμπολα. Είτε ο δρόμος θα περάσει με παράκαμψη είτε θα σταματήσει στη λίμνη και θα παραμείνει ο παλαιός, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ο εργολάβος να ζητήσει και αποζημιώσεις.
Γι’ αυτό χθες όλη μέρα στο υπουργείο Υποδομών επικρατούσε αναταραχή και Ρέππας, Μαγκριώτης και Μπιρμπίλη έψαχναν τρόπους ώστε και τον εργολάβο να μην «κακοκαρδίσουν» και την πράσινη πολιτική τους να υποστηρίξουν.
Το μεγάλο παιχνίδι, όμως, θα γίνει με τις επεκτάσεις της Αττικής οδού, έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση επιλέγει να ματαιώσει τους διαγωνισμούς που είχε προκηρύξει ο Σουφλιάς λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Όχι γιατί θεωρεί ότι το έργο δεν πρέπει να γίνει αλλά διότι οι πιέσεις είναι έντονες από τους κοινωνικούς φορείς, ειδικά μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού. Στην κυβέρνηση σκέφτονται να προχωρήσουν σε ανατροπές στο Ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας και πάνω σ’ αυτό το σχέδιο να γίνουν οι επαναχαράξεις των νέων δρόμων. Είναι προφανές ότι η εξέλιξη αυτή δεν αρέσει στους εργολάβους, προκαλεί εκνευρισμό αφού είχαν ποντάρει σε ένα έργο πραγματικό χρυσωρυχείο.
Άρα το μόνο που τους μένει είναι να ασκήσουν πιέσεις προς την κυβέρνηση. Μην παραξενευτείτε, λοιπόν, αν δείτε αντιπολιτευτικούς τόνους στο Mega, στις εφημερίδες του Μπόμπολα και του Λαμπράκη κ.λπ.
Άλλωστε ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Και οι εθνικοί κατασκευαστές έχουν σπουδάσει τον Μακιαβέλι τόσα χρόνια…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου